Konferencija „Žene i preduzetništvo“

Ekonomsko osnaživanje žena kroz preduzetništvo bilo je tema okruglog stola u okviru programa „Podeli svoje znanje postani mentorka 2013/2014“ koji je održan u Beogradu, u subotu 26. aprila 2014. godine od 14-18 časova. Cilj ovog programa je ekonomsko i profesionalno osnaživanje žena u srpskom društvu kroz razmenu iskustava i znanja između stručnih liderki iz različitih profesija i mlađih žena sa sličnim interesovanjima i željom da budu uspešne u svojim oblastima.

U okviru prvog panela, koji je moderirala Milica Dimitrijević, direktorka, Hanibal d.o.o svoja iskustva su iznele:

Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a i predsednica Etno mreže,
Biljana Planić, direktorka, Turistička agencija Athos,
Biljana Jovanović, direktorka, Luna d.o.o,
Marina Milović, menadžerka marketinga, Maja med d.o.o.

Drugi panel je moderirala Mirjana Šakić iz sektora komunikacija u Erste banci, a o temi socijalnog preduzetništva govorile su:

Margareta Kecman, direktorka, KECMNRO,
Ivana Stančić, koordinatorka, Dobra torba,
Anica Spasov, predsednica, Udruženje Naša kuća.

Nakon kratkog predstavljanja govornica i njihovih profesionalnih iskustava, u panelima se diskutovalo o stepenu pažnje koje institucije i društvo posvećuju ekonomskom osnaživanju žena, odnosno o ulozi i značaju socijalnih preduzeća u zapošljavanju ranjivih kategorija stanovništva. Istaknuto je da su istraživanja širom sveta pokazala da preduzeća čije su vlasnice i menadžerke žene, efikasnija, društveno odgovornija i doprinose osnaživanju drugih žena i osoba u nepovoljnijem položaju. Istovremeno, predstavljene su mogućnosti koje nudi socijalno preduzetništvo kao inovativno rešenje za različite ekonomske, obrazovne, zdravstvene i ekološke probleme u zajednici kroz udruživanje i korišćenje održivih biznis modela. U tom kontekstu, predstavljen je model Etno mreže i iskustvo NALED-a u promociji programa za podršku, zapošljavanje i veće učešće žena u javnoj upravi i privredi.

Po