O dizajnu i marketingu rukotvorina

Etno mreža je u partnerstvu s Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED) održala prvi deo seminara pod nazivom „Rukotvorine u službi brendiranja i promocije Srbije“ koji se realizuje u okviru projekta „Kulturno nasleđe kao izvor prihoda“ koji je podržan od strane Ambasade SAD u Srbiji. Seminaru su prisustvovali predstavnici proizvođačkih udruženja i zadruga iz Etno mreže (Negotin, Pančevo, Beograd, Veliko Gradište, Inđija, Odžaci), studenti sa smera dizajna tekstila, predstavnici partnerskih organizacija (Privredna Komora Srbije, lokalne turističke organizacije) i odabrani predavači.

Na početku prisutne je pozdravila Iva Radić, menadžer Etno mreže i objasnila značaj povezivanja žena kao proizvođača rukotvorina i mladih dizajnera koji pohađaju master studije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Potom se prisutnima kratko obratila Tatjana Bakračlić ispred Ambasadae SAD u Srbiji izrazivši veliko zadovoljstvo što institucija koju ona predstavlja podržava ovu inicijativu i Etno mrežu kao organizaciju koja je osnovana uz pomoć USAID-a.

Kao stručni saradnik Etno mreže, Sofija Arsić je svoje predavanje „Put do dobrog proizvoda“ započela kratkim osvrtom na dosadašnji rad organizacije istakavši značaj realizovanih projekata koji su omogućili uvid u trenutno stanje u državi po pitanju proizvodnje rukotvorina i stanja kulturnog nasleđa. U uvodnom predavanju su predstavljene i mogućnosti za otvaranje samostalnih zanatskih radnji jer je pitanje očuvanja tradicije u sprezi s naporima da se razvija preduzetništvo naročito među mladima. Sofija je istakla da je za uspeh ključno održavati konstantnu kvalitetnu proizvodnju u sklopu jednog privrednog subjekta koji plasira rukotvorine na tržište. Jasna Vujčić iz udruženja „Panonke“ iz Pančeva koje je član Etno mreže, se nadovezala na ovo predavanje i iznela primere iz ovog udruženja i sa kojim poteškoćama su se oni susretali na putu do dobrog proizvoda i uspeha.

Tradicionalno nasleđe kao inspiracija u dizajniranju rukotvo