O pakovanju i brendiranju rukotvorina

Drugi deo seminara pod nazivom „Rukotvorine u službi brendiranja i promocije Srbije“ održan je u prostorijama NALED-a s ciljem unapređenja veština u pakovanju i plasmanu rukotvorina kao moćnih regionalnih brendova.

Prvo predavanje na temu pakovanja i plasmana proizvoda zasnovanih na tradiciji je održao Zlatko Cvetković, dugogodišnji saradnik Etno mreže i viši umetnički saradnik na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Tokom predavanja, Zaltko je predstavio brojne praktične primere pakovanja i dizajna koji povećavaju vrednost proizvoda i mogu da približe rukotvorine savremenim kupcima. Nakon predavanja, učesnici su dobili mogućnost da primene nove ideje i znanja u pakovanju rukotvorina uz materijal koji je pribavljen za tu priliku: natron papir, rafija, dugmad, ukrasni papir, pečati i drugo.

Sledeće predavanje ja započeto emitovanjem filma pod nazivom „Handmade in America“ koje predstavlja uspešnu priču lokalne organizacije iz Severne Karoline (SAD). Saša Srećković, kao koordinator za saradnju i edukaciju, Etnografski muzej u Beogradu govorio je o rukotvorinama kao kulturnom dobru i time pojasnio suštinu uspeha prikazanog u filmu - nakon sloma lokalne industrije pre dvadesetak godina (koja je rezultirala masovnom nezaposlenošću) organizacija „Handmade in America“ i srodne organizacije su obnavljajući i promovišući stare i umetničke zanate u sklopu razvoja turističkog proizvoda izgradili novi lokalni brend – a to je zanatski proizvod. Cela lokalna ekonomija je nedugo zatim stala na noge jer ovaj koncept razvoja insistira na lokalnim resursima koji su neotuđivi od lokalnih zajednica što je kao iskustvo više nego primenjivo u Srbiji.

Završno predavanje imala je Hristina Mikić, izvršni direktor Grupe za kreativnu ekonomiju koja je posvećena promociji kreativnih industrija i lokalnih brendova koji se temelje na kreativnom potencijalu Srbije. U svom izlaganju, Hristina je istakla značenje brenda, izgradnje odnosa s kupcima i razumevanje psihologije tržišta, mogućnosti za plas